شیرین
شیرین

شیرین

این آهنگ رضا صادقی رو دوست دارم

دلم برات تنگ شده جونم
میخوام ببینمت نمیتونم
بین ما دیوارهای سنگی
فاصله یک عمر میدونم
بغض ترانمو شکستم
میخوام بگم عاشقت هستم
تویی تمام هستی و مستی و راستی و تمام قصه من
تویی سنگ صبورم و نگاه دورم و لبهای بسته ی من
نیمه شب از خوابم پامیشم
نیستی پیشم نیستی پیشم
بازدیوونه میشم دوریه تو
تیشه زد به ریشم نیستی پیشم
بی صدا از من خالی میشم
همصدا با بی بالی میشم
گونه هام خیس از شبنم غم نیستی پیشم
تویی تمام هستی و مستی و راستی و تمام قصه من
تویی سنگ صبورم و نگاه دورم و لبهای بسته ی من

انتزاعی

انتزاعی (آبستره) تجرید

فروکاستن از ارزش چیزی و برداشت گرایی

موضوع اصلی: 

کسب مهارت در تجسم اشکال و بیان احساسات آنی نسبت به طبیعت بدون تقلید از واقعیت در قالب رنگ ها و فرم های بدون شکل – غالب بودن ارزش روح بر جسم و حس بر شیء

تاریخ: این سبک در مسیر اول زاییده سبک فوویسم از فرانسه و در مسیر دوم زاییده سبک کوبیسم از روسیه (کاندینسنکی) و در مسیر سوم ترکیب با اکسپرسیونیسم =آبستره مطلق(هنرمند:فرانسیس بیکن) و ... است

تاشیسم/سوپرماسیسم/ نئوپلاستی سیسم/ کنداکتیوسیسم

نقاشان معروف در این زمینه: 

واسیلی کاندینسنکی(1910) – کوپکا(چکوسلاواکی 1912)  -

نمونه آثار: طرح های اسلیمی- نمونه چهره های اسلامی و یهودی- مربع سیاه- فوگ قرمز مایه های آبی رنگ های گرم-  آبیکمپوزسیون شماره 7 و ...

در شعر: حافظ و سعدی

در موسیقی: ترکیب ها مثل کوپکا که موسیقی و آبستره را با هم ترکیب کرد

بدون شرح

هر روز انسان های جدیدی  متولد شده و  با تکنولوژی های جدید به چرخة

زمان می پیوندند - هر روز به جمعیت و آسایش و راحتی آن اضافه شده و از آرامش و  محبت بی دریغشان به هم ،کاسته می شود. این،‌یعنی  حرکت دنیا به جلو و درجازدن انسان در تفکرات خشک و کلیشه های  تاریخ مصرف گذشته که  نتوانسته  در طول زمان جلای تازه  ای به آنها ببخشد -  دنیا سرعت گرفته  ،  چرا عواطف ما انقدر کند حرکت می کنند؟   : شیرین

سبک اکسپرسیونیسم

Expressionism : اکسپرسیونیسم هیجان نمایی موضوع اصلی:  

برای بیان تجسمی از هیجانات با رنگ های تند،‌خطوط زمخت و شکسته- آغاز از حدود سال 1910 همراه با هنرهای تجسمی آغاز به ظهور کرده است که بنا به دوره و محل به گونه ای در آمده است. مثل: نگارگری (سبک تبریزی) در هنر ایرانی – سونگ در هنر چینی  

بازنمایی عواطف و عسیان گری علیه نظام های ستمگر و مقررات غیر انسانی در شهر ها  

نقاشان معروف در این زمینه: ونگوک- کوکوشکا- امیل تولده- کرشته که گروه پل را تشکیل داده و یکی از شاخه های اصلی این سبک را بنا نهادند. بین سال های 1910-1913-1925