شیرین
شیرین

شیرین

نفوذ برند به قلب ها

 در ادامه مطالب مربوط به برند  از کتاب «اسرار نام و نشان سازی» تالیف آقای خلیل  جعفرپیشه در زیر راز برند و موفقیت آن را می خوانید:  

ضمناْ‌ مطالب جامع و کامل تری در این باره در کتاب بعدی از ایشان که در حال ترجمه است به نام « برندینگ احساسی » خواهید خواند.

 

راز برند نفوذ به قلب‌ها است

     بنا به نظر آقای روی اچ ویلیامز (مولف کتاب  (Wizard of ads«برای ایجاد تداعی معانی در ذهن مشتریان سه کلید مهم و راهبردی وجود دارد که عبارتند از سازگاری- تکرار- پیوند حسی».

1-  سازگاری: در این زمینه ایوان پائولو اولین کسی بود که با اصل تداعی معانی خود تا اندازه زیادی به راز برندینگ نزدیک شد.پاولوو هرگز غذا دادن به سگ را بدون به صدا در آوردن زنگوله و به صدا درآوردن زنگوله را بدون غذا دادن به او انجام نمی‌داد.

2-   تکرار: پاولوو تمرینات خود را همه روزه به طور مرتب تکرار می‌کرد.

3-  پیوند حسی: موقعی که بخواهیم در ذهن مخاطب یک خاطره تداعی‌گر ایجاد کنیم باید بین عامل جدید و ناشناخته (زنگ) با ذهنیت یا خاطره قبلی ایجاد شده در حافظه مخاطب (مزه گوشت) نوعی پیوند برقرار کنیم. سازگاری و تکرار تنها موقعی به برند می‌انجامد که پیام شما به یک اهرم حسی که از قبل در ذهن و روح مشتری ایجاد شده است بسته شود. کمپین برند پاولوو به عشق و علاقه سگ نسبت به طعم و مزه گوشت متصل شده بود. چنانچه سگ علاقه‌ای به گوشت نداشت عمل سازگاری و تکرار پاولوو در به صدا درآوردن زنگ هیچ واکنشی را جز عصبانی کردن سگ به همراه نداشت».

     خرید مردم سگ شماست. چنانچه مشتاق و علاقه‌مند واکنش خاصی توسط آن هستید باید هویت خود را به یک اهرم احساسی و هیجانی که از قبل برای مشتری شناخته شده است پیوند بزنید. اگر عمل پیوند زدن را با تکرار و سازگاری همراه نمایید شاهد اتفاق میمون و مبارکی به نام «برند احساسی» خواهید بود. در این شرایط هنگامی که با تبلیغات نام خود را آشکار و علنی می‌کنید برند شما نیز همراه با آن نام در ذهن‌ها عجین گشته و جزء لاینفکی از آن نام خواهد شد.

    

     این‌ها شرط لازم در فرآیند برندینگ به شمار می‌روند اما شرط کافی به حساب نمی‌آیند.  ذات برند یعنی مجموع تصاویری که یک نام آنها را به ذهن متبادر می‌سازد. حتی موقعی که آن نام بدون شنیده شدن و به حالت سکوت از ذهن عبور می‌کند. تصویر ذهنی (mental Image) بر خلاف تصویر بصری (Visual Image) آمیزه‌ به هم پیچیده‌ای است از حواس بینایی، شنوایی، چشایی، لامسه، بویایی، عقاید و حالت‌های روحی و روانی. برند یعنی جایگاهی که یک کالا، خدمت یا شخص در قلب و روح مردم دارد. برند شما در قلب مشتریانتان از چه جایگاهی برخوردار است؟

برند باید بتواند به ارزشهای ذاتی موجود در عمق قلب مشتریان گره بخورد.  

 

 

برگرفته از خلاصه راز نفود برند به قلب- کتاب اسرار نام و نشان سازی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد